Передмова




Дівоча коса – це, так би мовити, символічна ознака внутрішнього єства, природної потреби з якою асоціюється насамперед висока мораль людських взаємин. І коли ми чуємо «Утоплюся в косі, утоплюся в росі», розуміємо це, що дівчина виконала свою найвищу місію. Мода на косу то з’являється, то зникає. Дуже жаль, що зникла первісна суть цього символу – скромність і цнотливість дівчини. Це не старомодно, але в довгій, до пояса , косі є своя принада, щось ніжне і близьке, щемне і священне. Коли прийде дівчина з гарною косою, ми не оминемо її увагою, поглянемо їй у слід і подумаємо: гарні ж були звичаї у нашого народу…
Розповісти учням про традиції  і звичаї українського народу, пов’язані з дівочими косами – своєрідною візиткою охайності, працьовитості, –  дати змогу їм самим створити свої власні фантазії плетіння кіс, зачіски з елементами коси, формувати у дітей естетичний смак, любов до прекрасного, чистого та шану до народних традицій – основне завдання проекту «Коса – дівоча краса».
Мета проекту: викликати інтерес до культурної спадщини українців; прищеплювати любов до народного мистецтва, розширити знання дітей про традиції пов’язані з дівочими косами , виховувати і підтримувати пізнавальну діяльність народознавчого і творчого характеру; розвивати художні та творчі здібності; запалити в душі учнів вогник цікавості та поваги до історичного минулого українського народу, який допоможе духовно збагатити їх.
У даному посібнику автор презентує навчально-виховний, дослідницький, міжпредетний  проект, методику його  проведення у початковій школі, а саме у четвертому класі, за темою: „Коса – дівоча краса ”; показує приклади застосування програмних методів навчання на уроках у початковій школі. У запропонованих уроках використана програма для створення презентацій Power Point 2003, Microsoft Office Word 2003,  програми Adobe Photoshop CS3, CorelDRAW X3.
Збірник розраховано на вчителів початкових класів та батьків, педагогів-організаторів, класних керівників та класоводів для проведення уроків , свят та класних годин.

Немає коментарів:

Дописати коментар